Handla skor från kända varumärken till outletpriser

Sparade produkter

Laddar favoriter...


Scorett Outlet - Betalning

Att handla på Scorett Outlets e-handel är enkelt och säkert. Du kan alltid hitta ett betalningssätt som passar dig. Du kan välja att betala med faktura, kort, direktbetalning bank eller delbetalning. Läs mer om de olika betalningssätten nedan. Scorettgruppen samarbetar med Klarna för alla betalningar.   


Kort

Du kan betala med Visa och Mastercard. Ingen extra avgift tas ut vid kortbetalning. I samband med orderläggning reserveras beloppet. När varorna skickas från oss dras pengarna från ditt konto. Om någon vara som beställts trots allt visar sig vara slut debiteras du inte för denna. Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Det innebär att du måste ange en personlig kod innan köpet slutförs. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure. Endast kort utfärdade i Sverige är godkända.


Faktura

Du kan välja att betala mot faktura. Då kan du få hem dina skor och prova dem i lugn och ro innan du betalar. Vi samarbetar med Klarna som hanterar våra fakturor. Fakturan skickas via e-mail när produkten har packats. Fakturan ska betalas inom 14 dagar, räknat från orderdatum. Om betalningen inte har inkommit inom denna tid skickas en skriftlig betalningspåminnelse. Då utgår även en lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt gällande referensränta med tillägg på 24%. För din egen trygghet levereras köp med faktura endast till din folkbokföringsadress. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt, och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress! Adressen hämtas från Klarnas register, kontakta därmed Klarna om adressen är felaktig. De uppdaterar i så fall sitt adressregister, och det slår igenom på köpsidan direkt. Vid köp gjorda med faktura eller delbetalning kan det göras en kreditupplysning, kreditupplysningsföretaget är då skyldiga att skicka ut en kopia varje gång det görs en sådan upplysning på en privatperson. Klarna åtar sig att vid var tid vara validerad enligt Payment Card Industry Data Security Standards (”PCI DSS”).


Om retur görs bör Klarna kontaktas för att undvika att en påminnelse skickas ut. Observera att din faktura måste betalas även om din leverans är föremål för reklamation. När reklamationen är behandlad sker en återbetalning. Vid delretur ska den eller de artiklar som returnerats dras av från fakturan. Det är ursprungsfakturan som ska betalas, ingen ny faktura skickas ut vid delretur. Om du har frågor om din faktura, vill stoppa fakturan på grund av retur, eller tillfälligt vill flytta fram fakturans förfallodatum kan du göra det via Klarnas webbplats som du hittar här. Du kan också kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå deras kundtjänst på telefon 08-120 120 10.


Betalning via Klarna konto

Du kan även välja att delbetala i din egen takt med Klarna konto. Du väljer då själv hur mycket du vill betala, som lägst 50 kr eller 1/24 av totalbeloppet. Du kan när som helst välja att betala av hela beloppet på en gång. Delbetalningar hanteras av Klarna AB. Alla månadens köp sammanställs på en faktura som skickas ut i början av nästkommande månad. Vid köp gjorda med faktura eller delbetalning kan det göras en kreditupplysning, kreditupplysningsföretaget är då skyldiga att skicka ut en kopia varje gång det görs en sådan upplysning på en privatperson. För Klarna konto gäller en månadsränta på 19,9% och en aviavgift på 29 kr per utsänd avi. Vid faktura- och kontoköp görs en kreditupplysning och en kopia på upplysningen kan komma att skickas till din folkbokföringsadress. Du kan få svar på frågor om din faktura och mer information om Klarna konto här. Du kan också kontakta Klarna via mail info@klarna.se eller nå Klarnas kundtjänst på telefon 08-120 120 10. Vid beställning med Klarna som betalsätt kommer din folkbokföringsadress upp automatiskt, och kan inte ändras. Godkänn aldrig ett köp med felaktig adress! Adressen hämtas från Klarnas register, kontakta därmed Klarna om adressen är felaktig. De uppdaterar i så fall sitt adressregister, och det slår igenom på köpsidan direkt. Vid delretur ska den eller de artiklar som returnerats dras av från fakturan. Det är ursprungsfakturan som ska betalas, ingen ny faktura skickas ut vid delretur.


Presentkort och bonuscheckar

Bonuscheckar med 7-siffrigt checknummer kan användas i webshopen i fältet för Rabattkod. Presentkort kan endast lösas in i butik.

Bli vår solemate!

Som medlem i Club Solemate håller du dig uppdaterad med de senaste nyheterna, får tillgång till exklusiva kampanjer och bonuspoäng på allt du handlar. Som välkomstgåva ger vi dig 10% Rabatt på ett köp.

Bli medlem