Handla skor från kända varumärken till outletpriser

Sparade produkter

Laddar favoriter...


Scorett Outlet - Vanliga frågor


Hur kan jag söka efter mitt paket?

Leverans med Posten Mypack till ombud: Om du valt fraktalternativ med postombud får du ett mail när leveransen lämnar vårt lager med Posten MyPack där det framgår vilket kollinummer leveransen har. Du kan söka efter kollinummer på www.posten.se. Leveranstiden är 2-5 vardagar, den kan bli någon eller några dagar längre vid hög belastning.

Leverans med uthämtning i butik: Om du valt fraktalternativ med uthämtning i butik får du ett mail när leveransen lämnar vårt lager. I det mailet finns spårningslänk som gör att du kan spåra kollit till butiken.


Hur kan jag betala mina varor?

Du kan betala med kort (Visa, Mastercard), Scorettkort, faktura, konto och direktbetalning via bank. Läs mer här.


Hur levereras mina varor? 

Dina varor levereras med Posten antingen via en Scorett-butik, ombud eller hemleverans. Leveranstiden är 2-5 dagar. Läs mer här.


Vad kostar frakten?

Om du hämtar ut ditt paket via en Scorett-butik är fraktkostnaden 0 kr. Fraktkostnaden med Posten Mypack är 69kr. Fraktkostnaden för hemleverans är 150 kr. Vill du nyttja din ångerrätt kostar returfrakt till lager med PostNord 99kr.


Hur gör jag om jag vill returnera eller byta en vara? 

Byten görs till e-handelslagret. Gör en retur på den första varan och gör en ny beställning på scorettoutlet.se.

Vill du returnera varan ska även det göras till vårt e-handelslager. Då använder du returfraktsedeln som bifogades vid leveransen. Retur till e-handelslagret kostar 99kr vilket regleras i samband med återbetalningen. Läs mer om returer och byten här.


Kan jag utnyttja presentkort eller bonuscheckar i Scorett Outlets webbshop?

Bonuscheckar med 7-siffrigt checknummer kan användas i webshopen i fältet för Rabattkod. Presentkort kan endast lösas in i butik.


Jag har valt Klarna som betalsätt och kan inte slutföra mitt köp? 

När du väljer Klarna faktura eller konto som betalsätt måste du ange ditt personnummer. Glöm inte att klicka på rutan "Hämta uppgifter" för att du ska kunna se dina adressuppgifter. Innan dess kan du inte godkänna våra köpvillkor och slutföra ditt köp.


Jag har valt kortbetalning som betalsätt och kan inte slutföra mitt köp?

Vi erbjuder 3D Secure/SecureCode som är en säkrare lösning för dig som betalar med kort. Det innebär att du måste ange en personlig kod innan köpet slutförs. Om ditt kortköp nekas på grund av detta, välj fakturabetalning alt. direktbetalning bank eller kontakta din bank för att aktivera 3D Secure. Dessutom är endast kort utfärdade i Sverige godkända för betalning.


Bli vår solemate!

Som medlem i Club Solemate håller du dig uppdaterad med de senaste nyheterna, får tillgång till exklusiva kampanjer och bonuspoäng på allt du handlar. Som välkomstgåva ger vi dig 10% Rabatt på ett köp.

Bli medlem